Hageavfall som blir satt ut, vil ikke lenger bli hentet. Dersom din husstand har behov for å få plukket opp hageavfallet i år, er det derfor viktig at dette bestilles på forhånd.
Derfor endres ordningen
Frem til i år har hageavfallsinnsamlingen vært inkludert i renovasjonsgebyret, men færre og færre har benyttet seg av tjenesten. Det er derfor besluttet at hageavfallsordningen blir en bestillingsordning hvor de som har behov for det bestiller henting mot betaling for å dekke innsamlingskostnadene. Innbyggerne kan alltid levere hageavfall på gjenvinningsstasjonene, og de fleste gjør allerede det i dag.
Dette blir den nye ordningen
Henting av hageavfall vil koste 300 kroner per husstand, og vil bli fakturert sammen med renovasjonsgebyret for 2. halvår. Bestillingsskjemaet finner du på rfd.no. Frist for bestilling er 12. april.
Innsamlingsperiode
Borettslag og sameier
For borettslag og sameier med minst fem boenheter som mottar felles faktura for renovasjon, koster henting hageavfall 1500 kroner. For borettslag og sameier med færre enn fem boenheter vil det koste 300 kroner per boenhet. Et eget bestillingsskjema for borettslag og sameier finner du på rfd.no
All informasjon om den endrede ordningen finner du her.